Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa III
Autor | Grażyna Koba |
Format | 210 × 292 mm |
Objętość | 108 str. |
Rok wydania | 2019 |
ISBN | 978-83-942664-4-8 |
Materiał ćwiczeniowy z ponad 200 zadaniami
Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa III to materiał ćwiczeniowy przeznaczony do prowadzenia zajęć z edukacji informatycznej na poziomie trzeciej klasy szkoły podstawowej, które mogą być kupowane w ramach kwoty dotacji (50 zł) przeznaczonej na wyposażenie klas drugich w materiały ćwiczeniowe.
W zakresie treści i metod nauczania w materiale ćwiczeniowym jest zachowany zintegrowany system nauczania. Materiał zawiera ponad 200 ćwiczeń i zadań sprawdzających - ciekawych i przemyślanych metodycznie. Przejrzysty układ graficzny pomaga łatwo odnaleźć dane zagadnienie, a przystępny język - szybko je przyswoić. Uczeń wykonując ćwiczenia z wykorzystaniem danego programu, utrwala wybrane treści z różnych edukacji zawarte w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego, m.in.:
- układa w logicznym porządku obrazki i polecenia,
- rozwiązuje zadania i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów,
- tworzy rysunki w programie Paint,
- poznaje podstawowe możliwości edycji tekstu oraz zasady korzystania z Internetu.
W klasie trzeciej uczeń kontynuuje pracę w środowisku programowania Baltie – steruje czarodziejem na ekranie w trybie Czarowanie, ale także układa polecenia dla czarodzieja, tworząc proste programy w trybie Programowanie.
Uczeń poznaje również nowe środowisko programowania Scratch – tworzy pierwsze programy, sterując duszkiem na ekranie i zmieniając jego postać.
Dla ucznia
Pliki potrzebne do realizacji ćwiczeń i zadań oraz gry i filmy edukacyjne znajdują się strefie ucznia:
https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-iii/
Poznaj bliżej środowisko Baltie
Program Baltie to przyjazne i proste środowisko do nauki programowania, które uczy twórczego myślenia i rozwija kreatywność.