Spis treści
Rozdział I. Komputer, urządzenia cyfrowe i sieci komputerowe
Temat 1. Logiczny model i elementy komputera
Temat 2. Systemy operacyjne i inne oprogramowanie
Temat 3. Urządzenia cyfrowe w szkole
Temat 4. Urządzenia cyfrowe w domu i inne
Temat 5. Sieci komputerowe
Temat 6. Bezpieczeństwo i ochrona danych w komputerach i sieciach komputerowych
Rozdział II. Internet
Temat 7. Internet jako ocean informacji
Temat 8. Przykłady wyszukiwania informacji
Temat 9. Korzystanie z wybranych e-usług
Temat 10. Wybrane przepisy prawa dotyczące technologii informacyjno-komunikacyjnych
Temat 11. Komunikacja i wymiana informacji w Internecie
Rozdział III. Edytor tekstu
Temat 12. Nagłówek, stopka i standardowe style tekstu
Temat 13. Niestandardowe style tekstu i konspekty
Temat 14. Odwołania w dokumencie tekstowym
Temat 15. Dzielenie dokumentu tekstowego i szablony dokumentów
Temat 16. Praca w trybie recenzji
Temat 17. Praktyczny poradnik
Rozdział IV. Prezentacje multimedialne
Temat 18. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Temat 19. Tworzymy prezentację multimedialną o Fryderyku Chopinie – projekt
Rozdział V. Grafika komputerowa 2D i 3D
Temat 20. Tworzenie obrazu i praca z warstwami w programie GIMP
Temat 21. Stosowanie narzędzi selekcji w programie GIMP
Temat 22. Edycja zdjęć w programie GIMP
Temat 23. Tworzenie rysunków w grafice wektorowej
Temat 24. Rysowanie figur i ścieżek w programie Inkscape
Temat 25. Rysowanie przestrzenne, przekształcenia i warstwy w programie Inkscape
Temat 26. Wybrane możliwości programu SketchUp przydatne do projektowania ogrodu
Temat 27. Tworzenie projektu ogrodu
Temat 28. Projektowanie własnego pokoju
Rozdział VI. Arkusz kalkulacyjny
Temat 29. Tworzenie formuł, formaty danych i formatowanie tabeli arkusza kalkulacyjnego
Temat 30. Stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego
Temat 31. Przedstawianie danych w postaci wykresu
Temat 32. Tworzenie wykresu – projekt z geografii
Temat 33. Korzystanie z filtrów, tabele i wykresy przestawne
Temat 34. Stosowanie filtru w tabeli przestawnej i praktyczny poradnik
Rozdział VII. Bazy danych
Temat 35. Podstawowe pojęcia i przykłady bazy danych – obsługa szkolnych zawodów pływackich
Temat 36. Korzystanie z formularzy na przykładzie bazy Zawody
Temat 37. Zasady tworzenia kwerend i raportów na przykładzie bazy Zawody
Temat 38. Tworzenie bazy danych – obsługa gabinetu stomatologicznego
Temat 39. Przygotowanie formularzy w bazie Stomatolog i importowanie danych z innych dokumentów do tabeli bazy danych
Temat 40. Przygotowanie kwerend i raportów w bazie Stomatolog
Temat 41. Przygotowanie korespondencji seryjnej
Rozdział VIII.Strony WWW
Temat 42. Tworzenie stron WWW – podstawowe informacje
Temat 43. Stosowanie wybranych znaczników języka HTML
Temat 44. Kaskadowe arkusze stylów CSS
Temat 45. Elementy dynamiczne oraz publikowanie i promowanie stron WWW w Internecie
Rozdział IX. Projekty – rozwój IT
Temat 46. Zasady rozpowszechniania programów komputerowych – projekt
Temat 47. Korzystanie z wybranych e-usług – projekt
Temat 48. Szanse i zagrożenia związane z rozwojem informatyki i technologii informacyjno-komunikacyjnych – projekt
Temat 49. Przestępczość komputerowa – projekt
Rozdział X. Systemy liczbowe
Temat 50. System dwójkowy
Temat 51. System szesnastkowy
Rozdział XI. Rozwiązywanie problemów i programowanie
Temat 52. Sytuacje problemowe i określanie specyfikacji zadania
Temat 53. Techniki algorytmiczne i programowanie
Rozdział XII. Programowanie w języku C++
Temat 54. Środowisko programistyczne języka C++, stosowanie zmiennych i wyprowadzanie wyników
Temat 55. Algorytmy z warunkami w języku C++
Temat 56. Sprawdzanie poprawności danych i zapisywanie rozwiązania problemu w języku C++
Temat 57. Instrukcje warunkowe zagnieżdżone i instrukcja wyboru
Temat 58. Algorytmy iteracyjne w języku C++
Temat 59. Instrukcje iteracyjne zagnieżdżone w języku C++
Temat 60. Stosowanie instrukcji iteracyjnych for, while i do … while w języku C++
Temat 61. Funkcje zwracające wartość w języku C++
Temat 62. Funkcje niezwracające wartości w języku C++
Temat 63. Deklarowanie i stosowanie tablicy w języku C++
Temat 64. Wykonywanie operacji na elementach tablicy w języku C++
Temat 65. Dane tekstowe w języku C++
Rozdział XIII. Programowanie w języku Python
Temat 66. Środowisko programistyczne języka Python, stosowanie zmiennych i wyprowadzanie wyników
Temat 67. Algorytmy z warunkami w języku Python
Temat 68. Sprawdzanie poprawności danych i zapisywanie rozwiązania problemu w języku Python
Temat 69. Instrukcje warunkowe zagnieżdżone i z klauzulą elif w języku Python
Temat 70. Algorytmy iteracyjne w języku Python
Temat 71. Instrukcje iteracyjne zagnieżdżone w języku Python
Temat 72. Stosowanie instrukcji iteracyjnych for i while w języku Python
Temat 73. Funkcje zwracające wartość w języku Python
Temat 74. Funkcje niezwracające wartości w języku Python
Temat 75. Definiowanie i stosowanie listy w języku Python
Temat 76. Wykonywanie operacji na elementach listy w języku Python
Temat 77. Dane tekstowe w języku Python
Rozdział XIV. Wybrane algorytmy i techniki algorytmiczne
Temat 78. Wybrane algorytmy na tekstach
Temat 79. Wyszukiwanie wzorca w tekście metodą naiwną
Temat 80. Szyfrowanie tekstu metodą podstawieniową
Temat 81. Szyfrowanie tekstu metodą przestawieniową
Temat 82. Algorytmy porządkowania liczb
Temat 83. Metoda połowienia
Temat 84. Metoda zachłanna
Temat 85. Rekurencja a iteracja
Temat 86. Wybrane algorytmy na liczbach
Temat 87. Działania na ułamkach zwykłych z wykorzystaniem NWD i NWW
Rozdział XV. Programowanie wybranych algorytmów
Temat 88. Programowanie wybranych algorytmów na tekstach
Temat 89. Programowanie algorytmu wyszukiwania wzorca w tekście metodą naiwną
Temat 90 Programowanie algorytmu szyfrowania tekstu metodą podstawieniową
Temat 91. Programowanie algorytmu szyfrowania tekstu metodą przestawieniową
Temat 92. Programowanie algorytmów porządkowania
Temat 93. Programowanie algorytmu wyszukiwania elementu w zbiorze uporządkowanym metodą połowienia
Temat 94. Programowanie algorytmów zachłannych
Temat 95. Programowanie algorytmów rekurencyjnych i iteracyjnych
Temat 96. Programowanie zamiany reprezentacji liczb między pozycyjnymi systemami liczbowymi
Temat 97. Programowanie wybranych algorytmów na liczbach
Temat 98. Programowanie działań na ułamkach zwykłych z wykorzystaniem NWD i NWW
Rozdział XVI. Projekty – elementy robotyki z wykorzystaniem Arduino
Temat 99. Sterowanie nawadnianiem ogrodu – projekt
Temat 100. Projekt „Zamknij okno”
Temat 101. Projekt „Wycisz radio”
Temat 102. Budowanie robota – projekt